OBSCURE SPHINX - Emovere
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Tento večer bude stát za to! Stačí pro to jedno slovo. CONVERGE. Kapela, která 20 let neochvějně vládne a i poslední album z letošního roku se tučným písmem zapisuje do zlatého fondu jejich diskografie. CONVERGE nepolevují. Mladou nadějí pak jsou TOUCHÉ AMORÉ - punkem říznutá hardcorová melodická hydra, která je pověstná nekompromisně sršící energií. Soupisku doplňuje post-metalový válec A STORM OF LIGHT a černokněžnický apokalyptický hardcore v podání akvizice ze Southern Lord, zvaná THE SECRET.
Ty bohužel nestíhám. Do klubu Futurum dorážím v sedm hodin a to už se na scéně připravuje Josh Graham. Holohlavý čahoun, který se vyvázal ze spolupráce s NEUROSIS budí na scéně dojem hraběte Orloka z filmu Nosferatu. Jakmile A STORM OF LIGHT spouští svůj set, zaplavují celý klub velmi hrubou masou zvuku. Kytary jsou syrové a chlupaté, skladby se nesnaží o typický postmetalový recept dynamického houpání.
Většinou se drtivě tlačí od začátku do konce skladeb. Grahamův vokál však vylovím až s ucpávkami v úších. Akustický tlak A STORM OF LIGHT drtí většinu lidí v klubu, ale tak to má v tomto případě být. Mám pocit, že tu do již neexistujících GOSPEL OF THE FUTURE narazili NEUROSIS. Je to hlasité, neurvalé, velmi hrubozrnné a základ je v esenci, která je typická pro stáj Neurot Records. Po půlhodině se kapela balí a zanechává své fanoušky stále nedokrmené.
Vedle chaotické „Axe To Fall“ zazněl hymnus „Empty On The Inside“ a zbývaly už jen poslední dvě skladby. Po nich několik minut vytleskávání a přídavky a úprkem pryč, někam do ticha zpracovat tento koncert. Brutal Assault byl zapomenut, tento set CONVERGE nastavil laťku, na kterou mnozí ani nedohlédnou. Pokud tento rok skončí svět, jsem rád, že jsem to měl možnost prožít!
Tři skladby s celkovou stopáží 29 minut, tomu říkám správná plocha pro EP sludge doomového stylu. Studiový návrat po mnoha letech se polské skupině hnané charismatickým ženským vokálem jednoznačně povedl.
Jedni z mála u nás (ne-li vůbec jediní) představitelé zatuchlého hnilobného death/doomu o sobě dávají vědět novým EP, jehož trojice chorobných songů také jasně demonstruje fakt, že tato obluda už dozrála na úroveň plnohodnotného alba. Čím dříve, tím lépe!
Pokračování, která neukončují děj, to mají těžké. Druhé Silo je pomalé, vláčné a nestane se v něm vlastně nic, co by se nevešlo do jednoho dvou dílů. Nečtenářům knih navíc nemusejí být zřejmé všechny pohnutky jednajících. Tak snad to třetí řada narovná.
Ruské skupiny většinou ignoruji, ale než jsem si všiml, že je tahle z Jekatěrinburgu, upoutal mě jejich starosvětský thrash. Nic převratného se sice neděje, spíš je to jako výlet zpět časem, ale pro pamětníka celkem dobrý.
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.